علمي , آموزشی

گوناگون

 

 

آنچه آقایان می خواهند، آنچه خانم ها تصور می کنند!

 

 


 

طرز فکر خانم ها درباره خواسته هایی که آقایان دارند، موجب می شود همیشه از دست آنها دلخور و عصبانی باشند و از داشتن یک زندگی مشترک رو به رشد، فوق العاده، صمیمی و رمانتیک ناامید شوند. طرز فکر آقایان درباره خانم ها نیز به همان اندازه آنها را دلسرد می کند.
حتما لازم نیست این طور باشد به شرط این که بدانیم زن و مرد در وهله اول هر دو انسان هستند و خواسته های مشابهی دارند.
من از آقایان و خانم هایی که به رشد و پیشرفت شخصی خود اهمیت می دادند سوال کردم که برای ساخت یک زندگی مشترک عالی چه خواسته هایی از همسر خود دارند. پاسخ آنها می تواند برای شما غیرمنتظره باشد. در این مقاله متوجه می شوید که خواسته های آقایان دقیقا با آن چه خانم ها در این باره فکر می کنند، منافات دارد. هم چنین شما خانم ها با نکاتی آشنا می شوید که به وسیله آنها مرد ایده آل خود را حفظ کرده و زندگی مشترک فوق العاده ای خواهید داشت.

 
آقایان خواهان رابطه عاشقانه، صادقانه و بجا هستند
رابطه صادقانه برای آقایان در اولویت قرار دارد. یک مرد همسری می خواهد که به سوالات او صادقانه پاسخ بدهد و حتی در اطلاع رسانی داوطلب و پیش قدم باشد. او همسری می خواهد که با اطمینان خواسته ها و نیازهای خود را به زبان آورد. او همسری می خواهد که واقع بین باشد و با مهربانی حقیقت را بیان کند. یک مرد همسری می خواهد که او را سرزنش نکند و به حفظ اصالت خویش اهمیت بدهد.
 
خانم ها گمان می کنند همسرشان از آنها می خواهد که سطحی نگر باشند، اصلا نیازها و خواسته های خود را عنوان نکنند و هیچ چیز نخواهند. خانم ها فکر می کنند آقایان آنها را نیازمند و بسیار حساس می دانند و می خواهند از خواسته های خود چشم پوشی کنند. بعضی از خانم ها معتقدند که اجازه ندارند هر چیزی را همان طور که هست به زبان آورند و در صورت اظهارنظر جسورانه، از سوی مرد طرد خواهند شد.

 
نکته ای برای خانم ها: آقایان خواهان رابطه ای رک، مستقیم و شجاعانه هستند بدون این که خشم و ملامتی در کار باشد. یکی از روش های مسرت بخش این است که یاد بگیرید حقایق و نیازهای خود را به او منتقل کنید.

 
آقایان، همسری خودکفا، خاطر جمع و مطمئن می خواهند
یک مرد می خواهد همسرش او را به خاطر خودش - نه از روی ضعف و نیاز مالی و عاطفی - بخواهد. یک مرد دوست دارد زن زندگی اش او را بخواهد و به او نیاز داشته باشد و در عین حال هویت و فردیت خود ر ا حفظ کند. یک مرد می خواهد همسری فعال و مستقل با دوستان و علایق جداگانه داشته باشد. از سوی دیگر برای بودن در کنار همسر خود ارزش قایل هستند.
 
خانم ها فکر می کنند آقایان نمی خواهند همسرشان به آنها نیاز داشته باشد. خانم ها فکر می کنند مرد زندگیشان نیازی به همراهی آنها ندارد و برای باهم بودن هیچ ارزشی قایل نیست. خانم ها فکر می کنند اگر نیازهای خود را بیان کنند، مرد را دلسرد کرده و او را فراری می دهند.
 
▪ نکته ای برای خانم ها: یک همسر خوب. یکی از قدرتمندترین روش های جذب مرد ایده آل و تشکیل یک زندگی پرهیجان این است که برای خودتان زندگی مسرت بخش و کاملی داشته باشید

 
آقایان، خواستار رابطه و زندگی مشترک بدون سلطه جویی و بهره برداری هستند
آقایان به هیچ عنوان نمی خواهند زیر نفوذ کسی باشند. آنها نمی خواهند ذهن همسر خود را بخوانند یا سیگنال های ارسالی او را ترجمه کنند. آنها نمی خواهند مجبور شوند فراتر از حد آمادگی خود در یک رابطه پیش بروند. آنها نمی خواهند به خاطر تمام مشکلاتی که پیش می آید سرزنش شوند. آنها نمی خواهند در این بازی، مطیع و فرمانبردار کسی باشند.
 
به عقیده خانم ها، آقایان اصلا دوست ندارند حرف بزنند و تنها راه انتقال نیاز به آنها همین زیرکی و روش های ماهرانه است. آنها فکر می کنند برای پیشرفت زندگی باید مرتبا به آقایان نکاتی را گوشزد کنند. طرز فکر خانم ها این است که آقایان ارزشی برای تعریف و تمجید قایل نیستند، پس باید فقط آنها را سرزنش کرد.

 
نکته ای برای خانم ها : آقایان، زرنگی و زیرکی شما را در هیچ زمان و تحت هیچ عنوان تحمل نمی کنند. برای جذب مرد ایده آل و تشکیل زندگی مشترک عالی، یاد بگیرید در سرتاسر زندگی بدون ذره ای تردید خواسته ها و نیازهای خود را بیان کنید. باید بگیرید مراقب وقت همسرتان باشید. یاد بگیرید از او تعریف و تمجید کنید

 
آقایان، خواهان رشد هستند
یک مرد همسری می خواهد که شهامت و توان خندیدن به اشتباهات خودش را داشته باشد. او همسری می خواهد که بتواند سهم و نقش خود را در زندگی مشترک ببیند و آن را پیاده کند. زن باید ثبات احساسی و عاطفی داشته باشد. یک مرد می خواهد همسرش از لحاظ فردی رشد کند و مسوولیت رویدادهای عاطفی زندگی خود را برعهده بگیرد.
 
خانم ها فکر می کنند آقایان از آنها می خواهند که همیشه خوب باشند. آنها گمان می کنند همسرشان هیچ علاقه ای به رشد و پیشرفت روابط و زندگی دونفره خود ندارند. آنها فکر می کنند آقایان فقط به دنبال خانم های زیبا هستند و اصلا به رشد عاطفی، محبت و مهربانی، نقش حمایتی یا عشق یک زن توجهی نمی کنند.

 
نکته ای برای خانم ها : یک مرد به دنبال همسری می گردد که به بلوغ عاطفی رسیده باشد. بلوغ عاطفی به معنای این نیست که احساس نداشته باشید، یعنی این که بتوانید مسوولیت احساسات خود را برعهده بگیرید. برای جذب یک مرد ایده آل و تشکیل یک زندگی بادوام، باید یاد بگیرید مسوولیت احساسات و عواطف خودن را قبول کنید.

 
آقایان، از زندگی مشترک خود وفاداری و تعهد می خواهند
وفاداری جزء بایدهای زندگی مشترک است. در واقع یک مرد همسری را می خواهد که از صمیم قلب به زندگی مشترک خود وفادار بماند. به اعتقاد خیلی ها تعهد به معنای وفاداری و اشتیاق برای تلاش - حتی در شرایط سخت زندگی - است.
 
به عقیده خانم ها، آقایان دوست ندارند برای حفظ زندگی مشترک خود تلاش کنند و به محض این که شرایط کمی پیچیده و بغرنج شود، پا به فرار می گذارند.

 
نکته ای برای خانم ها : آقایان نیز به اندازه شما خانم ها از بی وفایی نفرت دارند. مردان اهل زندگی می دانند چگونه باید زندگی خود را بسازند و از وفاداری به عنوان یکی از اجزاء اصلی زندگی مشترک خبر دارند.

 
آقایان، همسری می خواهند که بداند چگونه باید با مرد زندگی خود رفتار کند
بسیاری از خانم ها با همسر خود چنان رفتاری می کنند که غرور آنها را می شکنند و به آنها احساس بی لیاقتی و عدم کفایت می دهند. مردان به شنیدن تعریف و تمجید نیاز دارند، باید بدانند چه کارهای خوبی انجام داده اند و آن قدر همسر خوبی هستند که عشق و قدردانی همسرشان را از آن خود کرده اند.
 
خانم ها فکر می کنند آقایان نیازی به آنها ندارند و برای نظرات، حمایت و تعریف و تمجید آنها ارزشی قایل نیستند. به عقیده خانم ها مردها برخلاف زن ها به خیلی چیزها اصلا اهمیت نمی دهند، به همین دلیل است که زن مرتبا مجبور است زبان به گله و شکایت باز کند. ملامت و سرزنش، تنها راهی برای بیان دلخوری و رنجش است.

 
نکته ای برای خانم ها : بیشتر آقایان خواهان تشکر و قدردانی از سوی همسر خود هستند. تشکر کردن از همسر به جای پیدا کردن خطاها و اشتباهات او، یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که برای دوام زندگی مشترک در اختیار شماست.



ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

        22 عادتی که دندان‌ها را خراب می‌کند

 


شاید شما هم یکسری عادت‌هایی داشته باشید که به مرور زمان موجب خرابی دندانتان شود؛ پس بهتر است که آنها را بشناسید و هر چه سریعتر ترک‌شان کنید.
 


1- دندان قروچه
 
ساییدن دندان‌ها به هم یا دندان قروچه در اثر فشار عصبی و مشکل بد خوابیدن ایجاد می‌شود؛ کنترل دندان قروچه بسیار سخت است؛ خودداری از جویدن غذاهای سفت در طول روز، درد دندان و آسیب ناشی از دندان قروچه را کم می‌کند.
 
در شب از محافظ دهان (مخصوص دندان قروچه) استفاده کنید تا در حین خوابیدن از آسیب دندان در اثر دندان قروچه جلوگیری کنید.
 


2- جویدن یخ
 
یخ ماده‌ای بدون قند است و ممکن است فکر کنید برای دندان ضرری ندارد؛ اما جویدن یخ می‌تواند باعث شکستن و یا از بین رفتن قسمتی از مینای دندان شود؛ اگر یخ را سفت بجوید، باعث تحریک بافت نرم داخل دندان و بروز حساسیت و درد دندان می‌شود.
 
خوردن غذاهای داغ و یا غذاهای سرد ممکن است درد دندان را شدت بخشند؛ بهتر است به جای جویدن یخ، آدامس بدون قند بجوید.
 


3- جویدن مداد
 
آیا موقع تمرکز روی یک مسئله، مداد خود را می‌جوید؟؛ اثر جویدن مداد همانند جویدن یخ است و باعث شکستن و یا خرد شدن دندان‌ها می‌شود.
 
هنگامی که می‌خواهید چیزی را بجوید، آدامس‌های بدون قند را انتخاب کنید؛ آدامس‌های بدون قند باعث ترشح زیاد بزاق می‌شوند و از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کنند.
 


4- مکیدن انگشت
 
معمولاً کودکان بعد از پدیدار شدن دندان‌های دائمی خود، انگشتان خود را می‌مکند؛ این انگشت مکیدن در سن 5 تا 6 سالگی ظاهر می‌شود و باعث تغییرات دائمی در ساختار دندان و لثه می‌شود؛ مکیدن انگشت شست می‌تواند باعث لق شدن و انحراف دندان‌های کودک از جای خود شود؛ این انحراف دندان‌ها می‌تواند مشکلات تنفسی و جویدنی را برای کودک به وجود آورد.
 


5- مکیدن لیمو ترش
 
افرادی که لیموترش را می‌مکند، خود را در خطر مشکلات دهانی و دندانی قرار می‌دهند؛ لیمو دارای مقدار زیادی اسید است؛ این اسید، باعث تضعیف شدن مینای دندان و زبری سطح دندان‌ها می‌شود.
 


6- جویدن ناخن
 
جویدن ناخن نه تنها ظاهر دست را زشت می‌کند، بلکه به دندان‌ها نیز آسیب می‌رساند و باعث مشکلات دهانی می‌شود؛ جویدن ناخن باعث بیرون آمدن دندان از محل خود، شکستن دندان و تخریب مینای دندان می‌شود.
 


7- با شیشه شیر خوابیدن
 
اگر موقع خواب، به کودک خود یک شیشه آب میوه، شیر و یا شیرخشک بدهید و در حین خوردن آن بخوابد، باعث خواهید شد که دندان‌های جدید پوسیده شوند؛ پس، بهتر است قبل از خوابیدن کودک، شیشه شیر را از او بگیرید و او را به این کار عادت دهید.
 


8- سوراخ کردن (پیرسینگ) زبان
 
در برخی کشورها، سوراخ کردن زبان و آویزان کردن زیورآلات فلزی از آن (پیرسینگ) مرسوم است؛ اگر به طور ناخودآگاه این قطعه فلزی را گاز بگیرید، دندانتان می‌شکند؛ هنگامی که فلز با لثه برخورد می‌کند، باعث آسیب لثه و لق شدن دندان‌ها می‌شود.
 
دهان ما پر از باکتری است، بنابراین سوراخ کردن زبان، خطر عفونت و زخم زبان را زیاد می‌کند؛ بهتر است قبل از این کار، با یک دندان‌پزشک مشورت کنید.
 


9- سخت مسواک زدن
 
مسواک زدن بخشی از بهداشت دهان و دندان است اما نباید سفت و محکم مسواک بزنید؛ این نوع مسواک زدن باعث از بین رفتن مینای دندان، تحریک لثه‌ها، حساس شدن دندان‌ها نسبت به سرما و گرما و حتی ایجاد سوراخ‌هایی در دندان می‌شود.
 


10- باز کردن چیزی با دندان
 
باز کردن درب قوطی و یا بسته پلاستیکی با دندان ممکن است راحت باشد، اما دندان ابزاری برای خرد کردن و یا باز کردن وسایل نیست؛ به جای دندان می‌توانید از قیچی و یا درب باز کن استفاده کنید؛ از دندان‌ها باید فقط برای خوردن غذا استفاده کرد.
 


11- ورزش کردن بدون محافظ دهان
 
موقع انجام ورزش‌هایی مثل بوکس، هاکی و ورزش‌هایی که با صورت شما در تماس هستند باید از محافظ دهان و دندان استفاده کرد؛ این محافظ دهان یک قطعه پلاستیکی است و از دندان‌های بالایی محافظت می‌کند؛ بدون این محافظ زمانی که ضربه سنگینی به صورت شما وارد شود، می‌تواند دندان‌ها را خرد کند؛ این محافظ دندان را می‌توانید از دندان پزشک بگیرید.
 


12- آب نبات سفت
 
قند موجود در آب‌نبات باعث به وجود آمدن پلاک‌های چسبنده بر روی دندان‌ها می‌شود؛ سپس باکتری‌های موجود در پلاک دندان، قند را تبدیل به اسید می‌کند و این اسید باعث از بین رفتن مینای دندان می‌شود؛ بنابراین بعد از مصرف شکلات، آبنبات و شیرینی، حتماً دندان‌های خود را مسواک بزنید.
 


13- شیرینی چسبنده
 
همه مواد شیرین باعث پوسیدگی مینای دندان می‌شوند، اما برخی از آنها بیشتر مضرند، مثل سوهان، گز، پاستیل و آب نبات شل؛ وقتی شیرینی به دندان بچسبد و قند تبدیل به اسید می‌شود، این اسید برای ساعت‌ها در تماس با مینای دندان است.
 
اگر بعد از خوردن این نوع شیرینی‌ها، چیزی مثل کرفس یا آدامس بدون قند بجوید، مقدار زیادی بزاق ترشح می‌شود و این بزاق اسید را از بین می‌برد.
 


14- نوشابه گازدار
 
فقط شیرینی مسبب خرابی دندان نیست‌؛ اگر یک لیوان نوشابه گازدار بنوشید، بیشتر از 11 قاشق چایخوری قند مصرف کرده‌اید؛ همچنین نوشابه‌ها حاوی اسید فسفریک و اسید سیتریک است که این دو اسید، باعث از بین رفتن مینای دندان‌ها می‌شوند.
 
نوشابه‌های رژیمی هر چند بدون قند هستند، ولی مقدار زیادی شیرین کننده مصنوعی دارند که این شیرین کننده‌ها، دارای اسید هستند و برای دندان‌ها مضرند.
 


15- نوشابه‌های ورزشی
 
معمولاً این نوشابه‌ها دارای مقدار زیادی قند هستند؛ نوشابه‌های ورزشی هم در دهان، اسید به وجود می‌آورند که این اسید به مینای دندان حمله می‌کند؛ اگر زیاد از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنید، این را بدانید که در معرض پوسیدگی دندان خواهید بود؛ در حین ورزش و برای جلوگیری از کم آبی بدن، می‌توانید از آب دارای املاح استفاده کنید.
 


16- آبمیوه صنعتی
 
آبمیوه‌های صنعتی دارای ویتامین و آنتی اکسیدان هستند، ولی بیشتر آنها قند زیادی دارند؛ میوه‌ها خودشان شیرین هستند، بنابراین اگر آب میوه‌ای می‌خرید توجه کنید که قندی به آن افزوده نشده باشد؛ همچنین می‌توانید آب میوه خریداری شده را با مقدار آب رقیق کنید.
 


17- چیپس سیب زمینی
 
غذاهای نشاسته‌ای مثل چیپس، توسط باکتری‌های موجود در پلاک دندان، شکسته شده و به اسید تبدیل می‌شوند؛ این اسید مدت 20 دقیقه به دندان‌ها حمله می‌کند؛ اگر غذا بین دندان‌ها باقی بماند، این مدت زمان بیشتر می‌شود؛ بنابراین بهتر است بعد از خوردن چیپس سیب زمینی و یا دیگر غذاهای نشاسته‌ای، حتماً بین دندان‌های خود را با نخ دندان تمیز کنید.
 


18- مصرف دائمی میان وعده
 
میان وعده‌ها نسبت به وعده‌های اصلی غذا، کمتر موجب ترشح بزاق دهان می‌شوند؛ پس بهتر است از مصرف میان وعده‌های شیرین و چسبنده خودداری کنید و به جای آن می‌توانید از میوه و سبزیجاتی مثل هویج استفاده کنید؛ همچنین شکستن زیاد موادی مثل تخمه و آجیل در میان وعده‌ها برای دندان‌ها مضر است.
 


19- نوشیدن قهوه
 
اگر زیاد قهوه بنوشید، به مرور زمان، در اثر تیرگی قهوه و اسید موجود در آن، دندان‌هایتان زردرنگ می‌شوند؛ خوشبختانه، لکه‌های زرد ناشی از مصرف قهوه، به سادگی با استفاده از مواد سفید کننده دندان از بین می‌روند؛ از یک دندانپزشک درباره نوع و نحوه استفاده از این سفید کننده‌ها سؤال کنید.
 


20- کشیدن سیگار
 
سیگار و دیگر محصولات دخانی، لکه‌هایی را بر روی دندان‌ها به جای می‌گذارند و موجب بیماری‌های لثه و افتادن دندان‌ها می‌شوند؛ تنباکوی موجود در دخانیات، موجب سرطان دهان، لب و زبان نیز می‌شود.
 


21- نوشیدن مشروبات الکلی
 
اسید در مشروبات الکلی، مینای دندان را از بین می‌برد و لکه‌هایی را بر سطح دندان به جای می‌گذارد؛ با استفاده از مواد سفید کننده دندان و خمیر دندان، می‌توانید با این لکه‌ها مبارزه کنید.
 


22- زیاد خوردن
 
خوردن بیش از حد در عارضه پرخوری عصبی باعث افزایش پوسیدگی دندان‌ها می‌شود؛ اسیدهای قوی که در اثر استفراغ کردن از دهان خارج می‌شوند، می‌توانند دندان‌ها را ضعیف و شکننده کنند؛ این اسیدها همچنین باعث بوی بد دهان می‌شوند؛ در بیماری پرخوری عصبی (بولیمیا) فرد ابتدا مقدار زیادی غذا می‌خورد و سپس عمداً غذای خورده شده را بالا می‌آورد.


ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

     عجیب‌ترین میوه‌های جهان

 



1 – Rambutan رامبوتان


این میوه در جنوب شرقی آسیا می‌روید. درخت رامبوتان همیشه دارای میوه است. طعم این میوه شیرین است و می‌توان طعم آن را به انگور تشبیه کرد.

 
  2 – Jackfruit جاک فروت یا جاکویرا

این میوه در جنوب و غرب هند و سریلانکا و فیلیپین و بنگلادش می‌روید. میوه جاک فروت شبیه آناناس است، اما از آن شیرین‌تر است. از چوب این درخت به خاطر استحکام بسیار آن در ساخت اثاث منزل استفاده می‌شود.

 
  3 – Passion Fruit پاشن فروت

زادگاه اصلی این میوه آمریکای جنوبی و هند و نیوزلند است. این میوه دارای دانه‌های زیر مانند انجیر است، اما از انجیر شیرین‌تر است و در تهیه بستنی و شیرینی از آن استفاده می‌شود.

 
  4 – Lychee لیچی

زادگاه اصلی این میوه جنوب چین و جنوب هند و تایوان است. پوست این میوه مانند پسته سخت است و گفته می‌شود، قدمت آن به 2000 سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. طعم این میوه شبیه انگور است و از جمله میوه‌های سرشار از ویتامین سی است.

 

 
5 – Star fruit میوه ستاره

این میوه در هند و سریلانکا و اندونزی می‌روید. طعم آن مثل کیوی و آناناس و سیب شیرین است و و از جمله میوه‌های سرشار از ویتامین سی است.

 

 
6 – Mangosteen مانگوستین

زادگاه اصلی این میوه اندونزی است. طعم آن ترش و دارای عطری بسیار خوشبو است و گفته شده از جمله میوه‌های ضدسرطان به شمار می‌آید و دارای فواید بسیار زیاد است. همچنین گفته شده که ملکه ویکتوریا، ملکه انگلیس این میوه را به هرکس که بسیار دوست می‌داشت و مقرب او به شمار می‌آمد، هدیه می‌داد.

 

 
7 – Kumqut کومکوت

زادگاه اصلی این میوه چین است و از جمله مرکبات بسیار کوچک به شمار می‌آید که شبیه پرتقال و سرشار از ویتامین سی است.

 
  8 – Durian دریان

زادگاه اصلی این میوه برونئی و اندونزی و مالزی ست و به دلیل اندازه بزرگ آن به ملکه میوه‌ها معروف است. این میوه دارای بوی بسیار بدی است، به همین دلیل استفاده از آن در اماکن عمومی ممنوع است، اما طعم آن شیرین است.

 

 
9 – Dragon Fruit میوه اژدها

زادگاه این میوه مکزیک و مرکز و جنوب آمریکاست و به خاطر شکل و رنگش به این نام نامیده شد. این میوه دارای سه رنگ سفید و صورتی و قرمز و طعم آن شبیه گلابی است. با برگ‌های این درخت چای نیز تهیه می‌شود.

 
  10 – African cucumber خیار آفریقایی

زادگاه اصلی این میوه صحرای کالاهاری در آفریقاست. این میوه دارای دو نوع سمی و غیرسمی است. نوع سمی ای میوه دارای پوستی به رنگ سبز است و نوع خوراکی آن دارای پوستی به رنگ زرد و طعم آن شبیه انار است و از حیث داشتن دانه‌های بسیار مثل خیار است.

 

 
  11 - Ugli اوگلی

زادگاه آن جامائیکاست و طعم آن شبیه گریپ فروت است.

 

 

12 – Langsat لانگست


زادگاه اصلی آن مالزی و ویتنام و تایلند و ظاهر آن به شکل تخم مرغ است. طعم این میوه شبیه گریپ فروت و انگور است، اما از آن شیرین‌تر است.

 

 
13 – Sugar Apple سیب شکری

زادگاه آن تایلند است و از جمله معروف‌ترین میوه‌های این کشور به شمار می‌آید. پوست آن سفت و محکم، اما طعم آن شیرین و دارای کالری بسیار بالا و سرشار از آهن است و به خاطر شباهت آن به سیب به این نام نامیده شده است.

 


 
14 – Salak سالاک

زادگاه اصلی آنمالزی و اندونزی است و به دلیل شبیه بودن پوسته آن به پوست مار Snake-fruit مار میوه هم نامیده می‌شود. از حیث طعم شبیه سیب است، اما نوع ترش آن هم وجود دارد.

 
  15 – Soursop السورسوپ

زادگاه اصلی آن مکزیک و آمریکای مرکزی است. این میوه سرشار از ویتامین C و B1 و B2 است و از آن در تهیه بستنی استفاده می‌شود.

 
 

  16 - Rose Apple سیب گلی

زادگاه آن جنوب آسیاست و از جمله میوه‌های بسیار عجیب است که هم به شکل سیب است و هم بوی و عطر گل را دارد و بسیار خوشمزه است و مقدار بسیار کمی از آن به خارج صادر می‌شود، چون به سرعت فاسد می‌شود.

 




ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

       7 باور غلط مردها درباره زنها

 

 


 

مردها تلاش زن را برای سازمان دهی، برنامه ریزی و حل مشکلات می بینند و سپس آن را به اشتباه به عنوان تلاشی از جانب زن برای کنترل مرد و بهره کشی از آن تعبیر می کنند.

به گفته روان شناسان، اغلب مردها باورهای نادرستی در مورد زنان دارند که اغلب گله گذاری های آنان را شامل می شود.

 

شناخت صحیح و درک زن ها

به گفته روان شناسان، اغلب مردها باورهای نادرستی در مورد زنان دارند که اغلب گله گذاری های آنان را شامل می شود. این باورهای غلط ناشی از عدم شناخت صحیح و عدم درک روحیه لطیف زن هاست و آن ها را برای شناخت بیش تر آقایان از همسرانشان بیان می کنیم:

 

هفت باور نادرست مردها درباره ی زن ها

1 - زن ها سیری نا پذیرند

2 - حفظ و نگهداری آن ها مشکل است

3 - زن ها می خواهند مردها را کنترل کنند

4 - زن ها حسود هستند

5 - زن ها زیاده از حد احساساتی هستند

6 - زن هایی که قوی و توانا هستند، نیازی به مراقبت ندارند

7 - زن ها آزادی مرد را مختل می کنند

 

باور غلط : زنها سیری ناپذیرند

مردها، تمایل و گرایش همیشگی زن مبنی بر بهبود و اصلاح کارها را با پر توقع بودن و سیری ناپذیری مزمن او اشتباه گرفته اند. این طبیعت زن است که به فکر بهبود، اصلاح و ارتقاء همه چیز است.

زنها - دست کم بیش تر آنها - بسیار کم توقع اند و می توان به راحتی با کوچک ترین چیزها خوشحالشان کرد. با یک لبخند، اظهار محبت و دلتنگی در آغوش گرفتن و ... خواهید دید چطور از شادی لبریز خواهند گشت.

 

باور غلط : حفظ و نگهداری زن ها مشکل است

واقعیت این است که حفظ و نگهداری روابط صمیمی مشکل است. زن ها می خواهند رابطه شان سالم و صمیمی باشد و بدین جهت از مردها توقع دارند برای این منظور وقت بگذارند و بر روی صمیمیت رابطه تلاش کنند.

زنها استانداردهای بالایی برای روابط صمیمی خود دارند، نه از آن رو که ایرادگیر و پرتوقع هستند، بلکه از آن جهت که عمیقاً متعهد و پایبند بوده و می خواهند که موفق باشند.

 

باور غلط : زن ها می خواهند مردها را کنترل کنند

مردها تلاش زن را برای سازمان دهی، برنامه ریزی و حل مشکلات می بینند و سپس آن را به اشتباه به عنوان تلاشی از جانب زن برای کنترل مرد و بهره کشی از آن تعبیر می کنند.

واقعیت این است که زنها می خواهند کمک کنند، ایفای نقش کنند، بهبود بخشند، ارتقاء دهند و به حساب آورده شوند.

یکی از رایج ترین شکایت های زن ها از مرد زندگی شان آن است که بیش تر مردها، در فرآیند تصمیم گیری خود، زن ها را دخالت نمی دهند. از آن جا که زن ها از این احساس بیزارند، پس تلاش می کنند تا خود را به نحوی در جریانات زندگی همسرشان وارد کنند. بدین معنا که سوال می پرسند و راه حل ارایه می دهند. مرد، علاقه و کمک همسرش را به معنای تلاش برای مداخله و سلطه جویی معنا می کند.

 

باور غلط : زن ها حسود هستند

واقعیت این است که زن ها محافظ و نگهبان روابط صمیمی و نزدیک خود هستند و می خواهند از رابطه خود با مردی که دوستش دارند محافظت کنند. نه از آن جهت که به همسر خود اعتماد ندارند، بلکه از آن رو که او را دوست دارند. به طور غریزی و فطری، زنان از هر چه برایشان ارزشمند باشد، مراقبت می کنند.

 

باور غلط : زن ها زیادی احساساتی هستند

یکی از زیباترین ویژگی های زنها این است که قابلیت این را دارند که حس کنند و احساس داشته باشند و این احساسات را نشان دهند و ابراز کنند و این موهبتی بس گران بهاست. اما باور غلط این است که نشان دادن احساسات ،کیفیتی ضعیف تر و ناخواستنی تر از پنهان کردن احساسات می باشد. این همان پیامی است که اغلب مردها در کودکی و هنگامی که پسربچه ای بودند دریافت کرده اند. این که گریه نکردن، بهتر از گریه کردن است. خشن و قوی بودن، بهتر از ترسو بودن است. مستقل بودن بهتر از نیازمند بودن است.

بنابراین مردها، اغلب احساسات طبیعی زن ها را به غلط ،ضعف نفس تلقی می کنند و توانایی آنها را در حس کردن و احساس داشتن را به زیاده روی احساسی تعبیر می کنند.

مردها معمولاً زن را متهم می کنند که زیاده از حد احساساتی هستند. به این دلیل که مسیولیت گفتار یا رفتار نامهربانانه و احیاناً خشونت آمیز خود را نپذیرند.

بیشتر زن ها زیادی احساساتی نیستند، بلکه فقط احساساتی هستند! مردها هم همینطور. اما نمی توانند به راحتی احساسات خود را نشان دهند یا ابراز کنند. حقیقت آن است که مردها به همین دلیل زن ها را بسیار دوست دارند، همین حساس بودن، احساساتی بودن و توانایی حس کردن زن، دلیل آن است، زیرا همین احساساتی بودن زنهاست که به آنها امکان می دهد به مردها محبت بورزند و چنین احساسات خوبی را در آنها تولید کنند.

 

باور غلط : زن های قوی نیازی به توجه و مراقبت ندارند

اشتباهی که مردان مرتکب می شوند این است که قدرت و توانایی را با خودکفایی اشتباه می گیرند. صرف این که زنی قوی و با اعتماد به نفس است به این معنا نیست که هیچ گونه نیازی ندارد و اصلاً به این معنا نیست که به شخص توانمند و نیرومند دیگری نیاز ندارد و این گونه نیست که هرگز خسته، ترسیده، وحشت زده و بی رمق نمی شوند.

واقعیت این است که اگر زنی به تنهایی هم قادر به انجام تمام کارها باشد، باز دوست دارد قدرت، توان، حمایت و مراقبت مردش را حس کند. هر قدر هم زنی قوی و مستقل باشد، همچنان نیاز دارد که احساس کند به طرق مختلف از او مراقبت می شود.

 

باور غلط: زن ها آزادی مرد را مختل می کنند

مردها اغلب به اشتباه، درخواست های طبیعی و منطقی زن ها را مبنی بر شرکت در رابطه، با تلاش زن برای سلب آزادی مرد اشتباه می گیرند. زن ها دوست دارند روابطی متعهدانه و صمیمانه ایجاد کنند.

هر کسی به مجرد این که به رابطه ای وارد می شود، مقادیری از آزادی های شخصی خود را از دست می دهد. چرا که از حالا به بعد شخصی که با او رابطه برقرار کرده اید، به آنچه می گویید یا رفتار می کنید، واکنش نشان خواهد داد.

آزادی واقعی به این معنا نیست که چه کارهایی می توانید بکنید و چه کارهایی نمی توانید بکنید. بلکه به معنای آزادی در محبت ورزیدن آن هم بدون ترس و دریافت کردن بدون مقاومت و دادن و بخشیدن بی دریغ می باشد.

زن ها هرگز سعی ندارند چیزی را از مرد سلب کنند. برعکس آنها می خواهند محبت، فداکاری، از خودگذشتگی، تعهد، پایبندی و وفاداری خودشان را به مرد هدیه کنند. تمام تلاش های یک زن برای ایجاد رابطه با همسرش و صمیمی بودن و حل مشکلات است نه برای سلب آزادی از مرد.

منبع : javanemrooz.com



ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

       پیشگیری از سرطان سینه: آنچه باید همه خانم‌ها بدانند

 

 

 

اکثریت پزشکان ماموگرام منظم را برای همه خانم‌های بالای ۴۰ سال پیشنهاد می‌کنند.

بیماری‌های زیادی ایجاد ترس می‌کنند، مثل سرطان سینه


یکی از هر هشت زن در طول زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می‌شوند: دکتر باربارا لوی، معاون مدیر سیاست سلامت دانشگاه امریکایی زنان و زایمان می‌گوید، «همه ما کسانی را می‌شناسیم که به سرطان سینه مبتلا شده باشند.»


اما تا چه اندازه باید به این بیماری ترس داشته باشیم؟ و آیا می‌دانیم چطور باید از آن پیشگیری کنیم؟

برای کشف پاسخ این سوالات، مجله سلامت تحقیق گسترده‌ای بر روی ۷۵۳ نفر انجام داد. نتیجه تحقیق کاملاً غافلگیرکننده بود: حتی زنان بسیار باهوشی مثل شما هم سوءتعبیرهای زیادی درمورد این بیماری دارند. در زیر برداشت شما درمورد سرطان سینه و نکاتی که پزشکان می‌خواهند بدانید و همچنین خبرهایی که ممکن است زندگیتان را متحول کنند را مطرح می‌کنیم.

نتیجه غافلگیرکننده ۱: ۶۳ درصد از زنان تصور می‌کنند که سابقه خانوادگی بزرگترین عامل خطر در ابتلا به سرطان سینه است.

آنچه باید بدانید:
اکثریت خانم‌هایی که به سرطان سینه مبتلا می‌شوند هیچ سابقه خانوادگی نداشته‌اند.

درواقع، جدا از زن بودن، سن شما مهمترین عامل خطرساز است.

دکتر سوزان بول‌بال، رئیس بخش جراحی سینه در یک مرکز پزشکی در نیویورک می‌گوید: «هر چه سن بالاتر می‌رود، بافت‌های بدن پیرتر می‌شوند، و خطر ابتلا به بیماری نیز بیشتر می‌شود.»

در سن بالا، قرارگیری در معرض استروژن نیز بیشتر بوده است که احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. این توضیح می‌دهد که چرا احتمال تشخیص سرطان سینه در دهه ۳۰ سالگی ۱ به ۲۳۳ و در دهه ۶۰ سالگی ۱ به ۲۹ می‌شود.

با این تفاسیر، راه‌های ساده‌ای برای کمک به مراقبت از خودتان وجود دارد. و بااینکه سن عامل خطرساز مهم‌تری است، داشتن سابقه خانوادگی احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

اگر یکی از اعضای خانواده‌تان دچار این بیماری شده باشد (یا حتی سرطان‌های تخمدان، پروستات و لوزالمعده)، پزشکتان را در جریان بگذارید تا آزمایشات زودتر برایتان انجام شود و از پزشکتان بخواهید درصوت لزوم تست ژنتیک یا داروهای پیشگیری برایتان استفاده شود.

نتیجه غافلگیرکننده ۲:
۴۰ درصد از زنان می‌گویند سرطان سینه سرطانی است که بیشتر از سایر سرطان‌ها نگرانشان می‌کند.

آنچه باید بدانید:
سرطان سینه، اگر زود تشخیص داده شود، کاملاً قابل‌درمان است.

بااینکه سرطان سینه متداول‌ترین سرطان درمیان خانم‌هاست، اما سرطان ریه سرطانی است که هرساله جان بیشترین تعداد خانم‌ها را می‌گیرد. خطر مرگ از سرطان ریه ۱ به ۲۰ و سرطان سینه ۱ به ۳۶ است.

دلیل آن این است که درمقایسه به ریه و سایر سرطان‌هایی که درمان سختی دارند (مثل سرطان تحمدان). سرطان سینه بخاطر ماموگرام‌ها و تست‌های مختلف، در مراحل زودتر و قابل‌درمان‌تری تشخیص داده می‌شود (به همین دلیل برای زنان بالای ۴۰ سال خیلی مهم است که به صورت منظم تست ماموگرام انجام دهند).

اما چرا سرطان سینه اینقدر ترس‌آور است؟ شاید به این دلیل که این سرطان خیلی بیشتر در رسانه‌ها منعکس می‌شود.

نتیجه غافلگیرکننده ۳: ۳۹ درصد از زنان می‌گویند مهمترین راه برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه، تست معاینه ماهیانه‌ای است که توسط خود فرد انجام می‌شود. به عبارت دیگر، تصور زنان بر این است که این تست از ماموگرام مهمتر است.

آنچه باید بدانید:
براساس اعتقاد ۷۳ درصد از پزشکان، ماموگرام مهمترین راه تشخیص است.

درمورد اینکه این تست چند وقت یکبار باید انجام شود، ۸۵ درصد از پزشکان اعتقاد دارند که بعد از ۴۰ سالگی می‌بایست سالی یا هر دو سال یک بار انجام شود.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ روی ۶۰۰،۰۰۰ زن بین ۴۰ تا ۵۰ سال انجام گرفت، مشخص شد که انجام ماموگرام خطر مرگ به واسطه سرطان سینه را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

اما چرا خانم‌ها تصور می‌کنند که تست معاینه سینه که خودشان ماهیانه انجام می‌دهند مهمتر است؟ برای سالها، متخصصین زنان و زایمان براساس راهبردهایی که توسط مهمترین موسسات سلامت مثل انجمن سرطان امریکا، از ما می‌خواستند که معاینات سینه را برای تشخیص وجود توده‌های سرطانی در خانه انجام دهیم.

اما این گروه‌ها دیگر دست از پیشنهاد دادن این روش برداشته‌اند. تحقیقات زیادی صحت این معاینات را دچار تردید کرده‌اند مثل تحقیقی که نشان داد که میزان مرگ‌ومیر به واسطه سرطان سینه در زنانی که هر ماه معاینه سینه را انجام می‌دادند نسبت به آنهایی که انجام نمی‌دادند، هیچ تفاوتی نداشته است.

این معاینات شخصی قابل‌اعتبار نیستند و به جای آن هرازگاهی سینه‌هایتان را بررسی کنید و اگر متوجه مشکل یا تغییری شدید حتماً با پزشکتان درمیان بگذارید.

نتیجه غافلگیرکننده ۴: ۴ درصد از زنان می‌گویند وزن بیشترین تاثیر را در خطر ابتلا به سرطان دارد.

آنچه باید بدانید:
سنگین‌وزن بودن تا حد زیادی احتمال ابتلا به سرطان سینه را تا ۴۰ درصد بالا می‌برد.

تحقیقی که نشان داد زنانی که بعد از سن ۱۸ سالگی ۱۰ تا ۱۵ کیلو وزن اضافه کرده بودند، خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه بعد از یائسگی داشته‌اند. درواقع، افزایش وزن یک عامل خطرساز مهم است که ۷۸ درصد از پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند برای مقابله با سرطان سینه، حتماً وزنشان را کاهش دهند.
این پیامی است که ممکن است درمورد خیلی از شما باشد: ۳۲ درصد از زنان می‌گویند که برای پایین آوردن خطر ابتلا به سرطان سینه با رژیم‌غذایی و ورزش  وزنشان را کاهش داده‌اند. حتی رفتن به پیاده‌روی هم می‌تواند خطر ابتلای شما را کاهش دهد، پس از همین امروز برای محافظت از سینه‌هایتان وارد عمل شوید.


ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

مهم ترین تهدید زندگی زناشویی تان را بشناسید

 

 

 

آنچه بین همسران وجود دارد فقط بین همان دو نفر خواهد ماند و لزومی ندارد دیگران از رازهای بین آن دو آگاهی یابند. رازداری برای حفظ و تداوم زندگی زناشویی اصلی لازم است.

 
راز داری
خانواده مکانی برای ارتباط مناسب اعضاء حفظ حرمت و شئون یکدیگر است. این حریم خانوادگی ابتدا از سوی خود اعضای خانواده باید حفظ شود و سپس از ناحیه ی دیگران نیز. تنها در این صورت است که امنیّت زندگی زناشویی تأمین می گردد.
یکی از مهم ترین عواملی که این حریم را تهدید می کند بیان اسرار و رازهای درون خانواده نزد دیگران است.

 
انواع افشارگری راز
گاهی در زندگی مشترک، یکی از طرفین، مسئله ای خصوصی و به اصطلاح، راز، را افشا می کند. به طور اجمال انواع برملا کردن رازها به این قرارند :
1 - بیان راز همسر برای دیگران
2 - بیان راز خودش برای دیگران
3 - بیان راز دیگران برای همسر
4 - بیان رازهایی از زندگی مشترک برای دیگران
5 - دیگران راز گذشته ی یکی از زوجین را به دیگری بگوید.
این موارد هر کدام آثار سوئی در بر دارند که به اختصار اشاره خواهد شد.

 
آثار نامطلوب افشای راز
پرورش شخصیت منفی :
افشای راز نزد دیگران و از دیگران، باعث
ایجاد شخصیتی منفی در گوینده خواهد شد. زیرا هیچ کس از کسی که مدام راز دیگران را بیان می کند خوشش نمی آید. فردی که راز دیگری را بیان می کند خودش باعث می شود که اطرافیان با دیده ی تحقیر و به صورتی صنفی به او بنگرند و کرامت ذاتی او زیر سوال خواهد رفت.

 
کاهش درجه ی ایمان و اعتقاد به خدا :
کسی که راز دیگران را برملا می کند به تدریج علاقمند می شود که رازهای بیشتری را بداند لذا در امور دیگران کنکاش می کند و این کنکاش و جستجو برخلاف دستور صریح قرآن کریم است که « در امور دیگران تحبسسّ نکنید. » (حجرات/12) در واقع تحبسّس کننده در امور دیگران صریحاً با حکم خداوند مخالفت کرده است! و گناه کبیره مرتکب شده است. همچنین امام علی ( علیه السلام ) فرمودند: آن کس که در مقام تخصص از اسرار دیگری بر آید خداوند رازهای او را آشکار خواهد کرد.

 
غفلت و انحطاط اخلاقی :
انسان ها به میزانی که به بر ملا کردن راز دیگران و افشای اسرار مردم می پردازند از خودشان غافل می شوند و بدین وسیله فرصت های ارزشمندی را که می توانست صرف خودسازی خود کند در راه تلاش برای کنکاش و تحبسّس در امور دیگران، هدر می دهد. 

 
اشاعه ی زشتی :
افشای راز زندگی نیز دیگران یا از دیگران، موجب ریخته شدن قبح گناهان و زشتی ها می شود.
امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: کسی که از مسلمانی کار زشتی را با چشم خود ببیند و یا سخن بدی را با گوش خویش بشنود و به منظور پرده دری آن را میان مردم افشا کند، مشمول آیه ی اشاعه ی فحشا است که در دنیا و آخرت به عذاب دردناکی مبتلا خواهد شد.

 
حال که آثار نامطلوب افشای راز را بیان کردیم، مناسب است که به آثار مطلوب و مثبت رازداری نیز اشاره ای داشته باشیم.

 
آثار مثبت راز داری
1 - با هر مرحله رازداری به درجات بیشتری از ایمان نزدیک شده و خویشتن داری بیشتری کسب می کنید.
خداوند می فرماید: «عالم الغیب فلا نطیهر علی غیبه أحدا...» یعنی: خداوند عالم به غیب است و هیچ کس را و غیبش مطلع نمی سازد.

2 - رازداری، اعتماد دیگران را به شما جلب می کند مردم معمولاً به کسانی که رازدار هستند به دیده ی احترام و اطمینان نگاه می کنند. 

3 - وقتی شما در زندگی خانوادگی خود راز داری را رعایت کنید، فرزندتان الگویی عینی از این مسئله خواهد داشت و این مسئله به رازدار بودن وی در آینده کمک زیادی می کند.

4 - راز را تا وقتی که فقط خودتان از آن آگاهید، در دست شماست و اختیارش نیز به دست خودتان!

 
عوامل افشای راز و پرده دری
علیرغم آثار مطلوبی که رازداری دارد و نیز بر خلاف آثار نامطلوب و بدی که بر اثر افشای راز برای انسان پیش می آید، باز هم شاهد این هستیم که افرادی به چنین کاری دست می زنند!!
در اینجا به برخی عواملی که منجر به افشای راز توسط افراد می شود اشاره ای می کنیم:

 
پوشاندن حقارت درونی :
افرادی که به نحوی از ضعف شخصیت رنج می برند و دچار حقارت های درونی هستند چنانچه به تربیت نفس و خودسازی نپردازند ممکن است بخواهند این حقارت شخصیت خود را در دیگران جستجو کنند و با افشای رازهای افراد، آنان را مورد تحقیر و آزار قرار دهند.

 
ارتباط نامناسب زن و شوهر :
زن و شوهری که از ارتباط عاطفی و روحی بسیار می رود و فاقد برنامه ی منظمی برخوردارند فرصتی پیدا نمی کنند تا مشکلات و ناراحتی های خود را به همسرشان بگویند و با همسر خود درددل کرده و رازشان را به او بگویند. این حرف هایی که باید به همسر گفته شود گاهی از حریم خانواده به خارج سرایت می کند و فرد به دنبال گوش شنوای دیگری در بیرون از منزل برای شنیدن می گردد.

 
انتقاد ناپذیری زن با شوهر :
انتقاد باید با شیوه ی انسانی و به قصد اصلاح رفتار طرف مقابل انجام گیرد تا باعث رشد شود. ولی در صورتی که یکی از زوجین تحمل شنیدن انتقادات سالم و سازنده را نیز نداشته باشد. فرصت بحث در باره ی مطالبی که باید بین خودشان گفته می شد را از دست می دهد و ممکن است از درون آن ها رازهای زندگی سر برآورند و با دیگران مبادله شوند.

 
البته این سخن به معنای تأیید رفتار فرد مقابل نیست بلکه به این معناست که گاهی برخورد نامناسب خود ما و عدم انتقادپذیری مان، باعث آسیب به زندگی مشترک می شود.

 
الگو گرفتن از روابط والدین :
فرزند کوچکی که می بیند مادرش رازهای زندگی زناشویی اش را با والدین خود مطرح می کند و به حساب درددل کردن، همسرش را نزد مادر خودش خراب می کند الگوگیر می کند.
یا مردی که به فرزند کوچکش می سپارد که در غیابش مراقب مادر باشد و گزارش احوال را بدهد بذر بی اعتمادی را در دل کوچک او می کارد و عملاً به او آموزش راز نگه داشتن را می دهد.
چنین کودکی چگونه می تواند در آینده راز نگه داری خوبی باشد؟!

 
نتیجه گیری:
مثل دو کشور همسایه که به لحاظ حفظ امنیت از اسرار و اطلاعات ویژه ی کشور خود حفاظت می کنند، رازها و اطلاعات درون خانواده نیز بین همسران محفوظ است و باید از دسترسی دیگران محافظت شود. 



ادامه مطلب

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

همه چیز در باره نارنگی

 
« همــه چیــز دربــاره نارنــگی »

خواص نارنگی


اسم من نارنگى است و انواع و اقسام شیرین و ترش بزرگ و کوچک به اندازه یک فندق تا برابر یک گرمک دارم . خواص من مثل سایر مرکبات است و علاوه بر عناصر مفیدى که آن ها دارند، مقدارى هم شبه کلر، برم در من دیده مى شود و به همین جهت در لطیف کردن پوست دست و صورت ، بهتر از سایر برادرانم عمل مى کنم و نوع شیرین من در تسکین اعصاب اثر بیشترى دارد. عده اى مرا به جاى پرتقال سلطان مرکبات و شاه میوه ى زمستانى مى نامند.

تو سرخ

آنچه به نام تو سرخ در شمال ایران به عمل مى آید، نوعى میوه ى مرکب است که خواص آن شبیه سایر مرکبات بوده ، و طرفداران زیادى ندارد. ولى اخیرا در جنوب ایران یک گیاه دیگر کاشته اند که در خوزستان به ((حسینقلى خانى )) معروف بوده و در تهران به نام (( گریپ فروت )) به فرش مى رسد. این گیاه را در زبان خارجى ((پامپلوس )) مى نامند، خوردن آب آن به عنوان اشتها آور و مقوى معده و قلب به کار مى رود.

باب بارتو

در بلوچستان به من باب بارتو مى گویند. نوعى از خانواده ى مرکبات هستم که هسته من لعاب زیادى مثل تخم کتان دارد، و براى نرم کردن سینه بسیار مفید مى باشم .

سایر منافع مرکبات

آنچه گفته شد مختصرى از فواید بى شمار خانواده ى ما بود، از دوستان وفادار انسان هستیم . سلامت و جوانى را براى شما پایدار مى سازیم ، و از پوست ما اسانسى معطر مى گیرند که ضد عفونى کننده بوده ، و در ساختن ادوکلن و مرهم هاى ضد زخم به کار مى رود.

اسانس ما قادر است بزرگترین دشمنان بشر را که میکروب هاى دیفترى ، مننژیت و حصبه مى باشد نابود سازد. از پوست خارجى ما نیز براى معطر کردن غذا و شربت هاى دارویى و غیر دارویى ، ترشى ها و مرباها و غیره استفاده مى کنند و در نزد ایرانیان رسم است که پوست ما را در کنار منقل یا بخارى مى گذارند تا محیط خانه را معطر سازیم . تلخى که در میوه هاى بعضى از انواع ما مثل ترنج و دارابى مى بینید، یکى دیگر از محسنات ما مى باشد. زیرا این تلخى مربوط به یک ماده ى مؤثر است که
اشتها را باز مى کند و به همین جهت است که غذاشناسان توصیه مى کنند، همیشه ما را قبل از غذا میل نمایید تا معده ى شما را براى قبول و هضم آن آماده سازیم . خلال نارنج را با سنبل الطیب دم کرده ، و صبح بجاى چاى نوش جان کنید تا قلب و اعصاب شما تقویت شود.

رب نارنج که در اثر جوشاندن و غلیظ کردن آب

نارنج بدست مى آید نه تنها یک چاشنى خوب براى ترش کردن غذاها است ، بلکه یک مرهم ضد زخم، ضد انگل و ضد میکروب مى باشد و در گذشته کچلى را با آن معالجه مى کردند. اگر ناخن شما سست و شکننده است چند روز، روزى دو مرتبه روى آن رب نارنج بمالید و بعد مشاهده کنید که چگونه سخت و محکم مى شود. اگر به نارنج دسترسى ندارید، مى توانید با آب لیمو و آب نارنج استفاده کنید. براى از بین بردن چربى پوست و موهاى خود نیز مى توانید از رب یا آب میوه ى ما استفاده نمایید، ولى براى چربى سر انسان که مقدمه ى طاسى است ، بایستى حتما از رب نارنج بهره مند شوید و بگذارید مدتى بماند، روى پوست خشک شود و بعد آن را با آب نیم گرم پاک نمایید.

براى پاک کردن لکه هاى قرمز و سیاه که روى پوست و صورت و بدن شما پیدا مى شود، بهتر آن است که به رب نارنج نمک زده و روى آنها بمالید و بگذارید تا خوب خشک شود، براى نرم کردن دست و صورت و از بین بردن گوشت هاى زیادى ، باز هم به سراغ رب نارنج و بدل آن لیمو بروید. مخلوطى از آب لیمو و گلیسیرین و چند قطره آمونیاک نیز براى این کار تجویز شده است .

به کودکان خود توصیه نمایید که هفته اى دو بار دندان هاى خود را با مضمضه کردن آب لیمو تمیز کرده و بعد مسواک بمالند تا دندان هاى آنها دچار کرم خوردگى نشود. براى از بین بردن زگیل بایستى نوع ترش مرا با پوست و هسته در سرکه خیساند و بعد آنرا له کرده روى زگیل گذاشت تا کم کم از بین برود. اگر آب تصفیه شده در دسترس ندارید، آسان ترین راه براى ضدعفونى کردن آن افزودن چند قطره آب لیمو ترش است.
 


 


هیچگاه ماهى نخورید مگر آن که قبلا روى آن چند قطره آب لیمو یا آب نارنج بچکانید. در اروپا معمولا صدف هاى دریایى را همراه با نوع ترش ما مى فروشند و در این مورد دانشمندى اظهار نظر کرده و گفته است : سم را با ضد سم همراه مى فروشند. آب لیمو مسمومیت غذایى را کم مى کند و از فساد مواد خوراکى جلوگیرى مى نماید . به آب هویج چند قطره آب لیمو بزنید، تا طعم گس و علفى آن از بین برود. وقتى زالو در بیخ گلوى کسى چسبید، دستپاچه نشوید، یک لیوان آب لیمو به او بدهید و بگویید جرعه جرعه بنوشد تا زالو کنده شود. آب ما خانواده ى مرکبات ادرار را زیاد مى کند و کلیه و مثانه را زهکشى مى نماید.

استفاده از آب انواع ما براى رژیم لاغرى اثرى بسیار مطمئن و بى ضرر دارد. براى مبارزه با انگلهاى معده و روده ، بایستى یکى از میوه هاى ما را با پوست له کرده ، و بعد در شربت عسل خیس نموده و بعد در صافى ریخته و با فشار شیره ى آنرا گرفت و شب ، قبل از خواب نوشید. براى جلوگیرى از خون دماغ ، پنبه را با آب لیمو ترش یا نارنج آغشته کرده ، و در سوراخ ‌هاى دماغ بگذارید تا خون بند آید، با آب انواع ترش ما مى توانید لکه هاى سبز و مرکب را از روى لباس پاک کنید .

آب لیمو شیرین دوام ندارد، این نقص برطرف خواهد شد. مخلوط دو برابر آب لیمو شیرین با یک برابر آب لیمو ترش نوشابه اى گوارا و مفید است و بهترین دارو براى معالجه مبتلایان به امراض عفونى است . این نوشابه ترشى چندانى ندارد، و براى معده و روده هاى مجروح هم مضر نمى باشد.

لیموهاى آبى که در جهرم و جنوب ایران به عمل آمده ، و براى گرفتن آب لیمو مصرف مى شود، با لیمو ترش فرق دارد، ولى منافع آنها یکسان است ، اگر در اثر خوردن انواع میوه هاى ما در معده احساس ناراحتى کردید، و یا مبتلا به دل درد، و درد پهلو شدید نترسید و چند روز مرتبا به خوردن آن ادامه دهید و بدانید به علت داشتن مواد رادیواکتیو امراض خفته را بیدار مى کنیم و بعد آن ها را معالجه مى نماییم و نیز مى توانیم سموم بدن را از گوشه و کنار عضلات خارج کرده ، و از بین ببریم .

لیمو عمانى نوعى لیمو ترش است . که در عمان به عمل مى آید و بهترین چاشنى براى غذاهاى مختلف است . براى معالجه گواتر سمى و کوچک کردن غده ى سیب آدم بهترین وسیله ضماد کوبیده ى پوست پرتقال و لیمو است .

برای ارسال دیدگاه خود اینجا کلیک کنید






نارنــگی و خــواص مفیــد آن




 


نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

نارنگی

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

کارشناسان تغذیه می‌گویند نارنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های ث، آ و ب مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند.

به گفته آنان، طبیعت نارنگی سرد است و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است. این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند.

پزشکان خوردن نارنگی را به بیمارانی که از سرگیجه رنج می‌برند نیز توصیه می‌کنند. این میوه پاییزی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، در نتیجه تصلب شرایین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود می‌بخشد.

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است و به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.

این میوه پاییزی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، در نتیجه تصلب شرایین، ورم

جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود می‌بخشد

نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

نارنگی، این میوه پرخاصیت، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، از جمله فشارخون بالا بسیار مفید است.

برخی از خواص نارنگی عبارتند از:

۱- منبع غنی ویتامین C است.

۲- منبع غنی بتاکاروتن است.

۳- برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است.

۴- به اعتقاد برخی، به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده‌اش، می‌تواند در درمان سفلیس موثر باشد.

۵- دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان مفید است.

این میوه پرخاصیت، برای درمان بیماری‌های زیر مفید است:

* چاقی

* برونشیت

* التهاب ریه

* آسم

* زکام

* فشارخون بالا

* بیماری‌های مختلف پوستی



ارزش غذایی در هر ۱۰۰ گرم نارنگی

ویتامین آ ۴۲۰ آی. یو

کربوهیدرات ۳۴/۱۳ گرم

فیبر رژیمی ۸/۱ گرم

پروتئین ۸۱/۰ گرم

تیامین (ویتامین B1) شش صدم میلی‌گرم

نیاسین (ویتامین B3) سی و هفت صدم میلی‌گرم

ویتامین B6 هشت صدم میلی‌گرم

ویتامین C بیست و هفت میلی‌گرم

کلسیم ۳۷ میلی‌گرم

آهن ۱۵/۰ میلی‌گرم

منیزیم ۱۲ میلی‌گرم

فسفر ۲۰ میلی‌گرم

پتاسیم ۱۶۶ میلی‌گرم

سدیم ۲ میلی‌گرم

روی ۰۷/۰ میلی‌گرم

چربی ۳/۰ گرم

کالری ۴۴ کیلوکالری
 


 


نارنگی؛ میوه‌ای مفید برای درمان چاقی

طبق تحقیقات جدیدی که دانشمندان دانشگاه انتاریوی غربی کانادا درباره نارنگی انجام داده‌اند، به وجود ماده‌ای در این میوه پی برده‌اند که نه تنها موجب جلوگیری از چاقی می‌شود، بلکه ضد دیابت نوع دو و حتی تصلب شرایین است، (بیماری که علت اصلی بیشتر حملات قلبی و سکته‌های مغزی است).

مورای هوف، دانشمند زیست‌شناس عروق دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی شولیچ به همراه ارین مولویل دانشجوی دوره دکتری در این تحقیق به بررسی تأثیر نوعی فلاوونوئید در نارنگی به نام نوبلتین پرداختند. آن‌ها در ابتدا به موش‌های آزمایشگاهی رژیم غذایی سرشار از چربی و قندهای ساده دادند. یک گروه از موش‌ها چاق شدند و تمام علائم بیماری مرتبط با سندرم متابولیک مانند افزایش کلسترول و تری گلیسیرید، انسولین و قند خون بالا و همچنین کبد چرب در آن‌ها مشاهده شد.

چنین اختلالات متابولیکی تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع دو را به شدت افزایش می‌دهد. به رژیم غذایی گروه دوم موش‌ها علاوه بر همان روش مشابه، نوبلتین نیز اضافه شد که بر اثر اضافه شدن این ماده، میزان کلسترول، تری گلیسیرید، انسولین و قند آن‌ها افزایشی پیدا نکرد و افزایش وزن طبیعی هم داشتند. در حالی که موش‌ها به تأثیر انسولین بسیار حساس هستند، ثابت شده است نوبلتین از رسوب چربی در کبد با تحریک ژن‌هایی که درگیر سوزاندن چربی اضافی هستند، جلوگیری می‌کند و مانع فعالیت ژن‌های مسوول تولید چربی است.
طبیعت نارنگی سرد است و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است

هوف، مدیر گروه پژوهشی زیست‌شناسی عروق در دانشگاه Robarts می‌گوید: موش‌هایی که تحت درمان با نوبلتین قرار گرفتند، اصولاً از چاقی در امان ماندند، به خصوص این که مطالعات بیشتر نشان داد نوبلتین همچنین ضد تصلب شرایین و تجمع پلاک در شریان‌هاست که منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی می‌شود. به نظر می‌رسد این تحقیق زمینه را برای مطالعات آینده فراهم می‌کند که آیا این روش، درمان مناسبی برای سندرم متابولیک و شرایط مشابه در انسان‌ها به شمار می‌رود یا خیر؟

هوف بر خواص دارویی مولکول‌های زیستی فعال نیز تحقیق می‌کند. ۲ سال پیش، هنگامی که فلاوونوئید را کشف کرد و متوجه ماده‌ای به نام نارنجنین در گریپ‌فروت شد که ضد چاقی است و دارای دیگر علائم سندرم متابولیک است، توجه جهانیان را به کار خود جلب کرد.

هوف می‌گوید: مطلب جالب توجه این است که نوبلتین در زمینه محافظتی در مقایسه با نارنجنین، خاصیتی به مراتب قوی‌تر و در حدود ۱۰ برابر دارد. این بار نیز به خاصیت ضد تصلب شرایین نوبلتین هم پی بردیم.

برای ارسال دیدگاه خود اینجا کلیک کنید






در روز ۵ نارنگی بیشتر نخورید!



 



نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه هایی است که برای قلب و معده مقوی بوده و به عنوان یک اشتها آور طبیعی برای بیماران کم اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می شود. دکتر رضا حشمت درمانگر طب سنتی چین درباره خواص درمانی این میوه زمستانی جزئیات بیشتری را با خوانندگان در میان می گذارد

● درمان نفخ شکم با نارنگی

افرادی که به نفخ شکم مبتلا هستند با مصرف میوه نارنگی به تنهایی می توانند به درمان نفخ شکم خود بپردازند. این گروه می توانند میوه نارنگی را به تنهایی میل کنند یا از آب نارنگی یا میوه خشک شده نارنگی مصرف کنند. این مواد همگی خاصیت ضد نفخ دارند. حتی افرادی که تمایل دارند می توانند میوه خشک شده نارنگی را به صورت پودر در آورده و آن را به غذای خود اضافه کنند تا اثر نفاخی غذا را از بین ببرد.

● نارنگی اکسپکتورانت طبیعی

میوه نارنگی از بهترین داروهای طبیعی ضد سرفه است که به اکسپکتورانت طبیعی در میان درمانگران طب سنتی چین معروف است. مصرف این میوه زمستانی به افرادی که مبتلا به سرفه های خلط دار هستند، بسیار توصیه می شود. این میوه همانند شربت اکسپکتورانت خاصیت خلط آور دارد و موجب تخلیه اخلاط موذی از گلو و کاهش سرفه های بیمار می شود.

● ۷ خواص کاربردی و درمانی نارنگی

▪ شاید تا امروز نارنگی را تنها به عنوان یک میوه خوش آب و رنگ و خوشمزه می شناختید اما با مطالعه این نکات خواهید دید که این میوه در برخی شرایط بحرانی می تواند مانند دارویی شفابخش به کمک شما بیاید.

▪ افرادی که دچار مسمومیت با الکل می شوند می توانند این مسمومیت را با نوشیدن آب نارنگی یا خوردن نارنگی تازه برطرف کنند. خاصیت سم زدایی نارنگی به بیمار کمک می کند تا خیلی سریع بر مسمومیت و ضعف خود غلبه کند.

▪ اگر به فشار خون مبتلا هستید، نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک شده آن به غذا به بیمار کمک می کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کند.

▪ افرادی که نیاز به دریافت پتاسیم بیشتری دارند می توانند از طریق میوه نارنگی، پودر نارنگی یا آب این میوه زمستانی میزان پتاسیم مورد نیاز خود را جبران کنند.

▪ پوست خشک شده نارنگی یکی از مفیدترین بخش های این میوه زمستانی برای بهبود سرفه های روزهای سرد زمستانی است.

● در مصرف نارنگی زیاده روی نکنید…

▪ زیاده روی در مصرف تمامی موادغذایی عوارض جانبی متعددی به همراه دارد؛ نارنگی نیز از این امر مستثنا نیست و مصرف بیش از ۵عدد نارنگی در روز ممکن است دردسر آفرین باشد.

▪ افراط در مصرف نارنگی موجب افزایش گاز روده شده و ناراحتی های گوارشی برای مصرف کننده به همراه می آورد.

▪ نارنگی از آن جهت که راحت ترین میوه برای خوردن است و پوست آن به سادگی جدا می شود بیشتر توسط بچه ها خورده می شود. بنابراین باید مراقب بچه ها بود زیرا مصرف بیش ازاندازه نارنگی آن ها را به اسهال و کندی عملکرد روده ها مبتلا می کند.

▪ یکی دیگر از عوارض مصرف بیش ازاندازه نارنگی بروز آفت و التهاب در دهان و زبان مصرف کننده است.

▪ مراقب باشید هرگز نارنگی را به صورت مخلوط با شیرگاو میل نکنید. ترکیب این ۲ موجب بروز دردهای شکمی می شود.

● نارنگی و تداخل دارویی

افرادی که در نسخه دارویی آن ها داروهایی وجود دارد که به افزایش میزان پتاسیم خون شان کمک می کند، باید مراقب باشند که مصرف همزمان این دارو با نارنگی موجب افزایش بیش ازحد پتاسیم در بدن آن ها می شود و این مسئله خود عوارض جانبی متعددی به دنبال دارد. بنابراین افرادی که از داروهای حاوی پتاسیم مصرف می کنند باید در مصرف نارنگی دقت کنند و حتما با مشاوره متخصص خود این میوه را مصرف کنند.

برای ارسال دیدگاه خود اینجا کلیک کنید

 






خواص نارنگی و تاثیر آن بر خواب




 


به خاطر داشتن مقدار فسفر و كلسیم بالا، نارنگی یكی از میوه هایی است كه در تشكیل استخوان و اسكلت بدن موثر است

ارزش تغذیه ای:

نارنگی دارای ویتامین های A ، B1 ، B2 ،C پروتئین ، چربی ، قند، حاوی مقدار زیادی فسفر، كلسیم می باشد.

تاثیر در سلامتی :

· این میوه خون را تصفیه و زیاد می كند.

·به خاطر داشتن مقدار فسفر و كلسیم بالا، نارنگی یكی از میوه هایی است كه در تشكیل استخوان و اسكلت بدن موثر است.
حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است.
سرد و تر ، مفرح قلب ،رافع خفقان، صفرا بر و فرونشاننده لهیب معده و كبد است .
نارنگی مسكن اعصاب است و برای كلیه بیماران مفید است .
اگر می خواهید شب راحت بخوابید چند دانه نارنگی بخورید .


برای ارسال دیدگاه خود اینجا کلیک کنید
 
 


 

طرز تهیه دسر نارنگی


 



● مواد لازم:

▪ نارنگی پوست کنده ۱ فنجان
▪ پرتقال پوست کنده ۱ فنجان
▪ موز حلقه شده ۱ فنجان
▪ آناناس خرد شده ۱ فنجان
▪ خلال بادام ۱۰۰ گرم
▪ گردوی تازه پوست کنده ۱۵۰ گرم
▪ پودر نارگیل ۱۰۰ گرم
▪ خامه ۳۰۰ گرم
▪ پودر قند ۱۵۰ گرم
▪ عرق بهار نارنج ۱ قاشق سوپ خوری

● طرز تهیه:

خامه و پودر قند را خوب میزنیم تا فرم بگیرد. در یک کاسه پودر نارگیل، نارنگی، پرتقال، موز، آناناس، خلال بادام، گردوی خرد شده را همراه عرق بهار نارنج مخلوط کرده بطوریکه میوهها له نشوند و خامه فرم گرفته را به آن اضافه میکنیم و به آرامی هم میزنیم یک پیمانه در هر ظرف پایهدار ریخته و با کمی آرامی هم میزنیم یک پیمانه در هر ظرف پایهدار ریخته و با کمی پودر پسته روی آن را تزئین میکنیم. برای زیباترشدن، نارنگی و پرتقالها را دانه دانه پوست کنده و از وسط هر قاچ را به دو قسمت تقسیم میکنیم.



برای ارسال دیدگاه خود اینجا کلیک کنید


 


 
 


ادامه مطلب

دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

|
 

اس ام اس بوسه

اس ام اس های جالب بوسه

 

یه بوس فرستادم بی زحمت دست به دست کن بذار رو لپت

 

 

 

بوسه ابتکاریست از طبیعت برای زمانی که احساس در کلام نمی گنجد

 

*************************************************************

انسان به سه  بوسه تکمیل میشود ،

بوسه ی مادر که با آن پا به عرصه ی خاکی میگذاری ،

بوسه ی عشق که یک عمر با آن زندگی میکنی ،

بوسه ی خاک که با آن پا به عرصه ی ابدیت میگذاری

 

*************************************************************

 

بوسه یعنی لذت دلدادگی ، لذت از شب لذت از دیوانگی ،

بوسه آغازی برای ما شدن ، لحظه ای با دلبری تنها شدن ،

بوسه آتش می زند بر جسم و جان ،

بوسه یعنی عشق من با من بمان

 

*************************************************************

 

گرچه از دوری این فاصله ها مایوسم ، از همین فاصله دور تورا می بوسم

 

 

امید نگاهت ، ایستادن روی شانه هایت ، سر نهادن گونه های زیبایت را ،

بوسه دادن مرا ، خوش تر از این آرزویی است

 

*************************************************************

 

بی تو دنیا رنگی ندارد ، خنده با من انسی ندارد

کاش می شد بودی کنارم ، گرچه آهم سودی ندارد ،

بوسه می دادی نغمه ام را ، چون که شعرم نائی ندارد

 

*************************************************************

 

کاش میشد

بوسه ها را قاب کرد

مثل نامه سوی هم پرتاب کرد

کاش میشد عشق را تقسیم کرد

مثل تک شاخه گلی تقدیم کرد .

 

*************************************************************

 

من مست غم عشقم با خنده خمارم کن ، صیاد اگر هستی با بوسه شکارم کن

 

 

تو آن فرشته ای که وقتی در فصل بهار راه می روی ، برگ درختان انتظار پاییز را می کشند تا جای پاهایت را  بوسه بزنند

 

*************************************************************

 

هنوز هم در کوچه های خلوت عاشقی ، در میان سکوت

بوسه هایمان زندگی می کنم

شاید رهگذری مژده ای از رویای ماندگار و عشق جاودانه ام ، به همراه بیاورد .

 

*************************************************************

 

عشق یعنی التماس و انتظار

عشق یعنی بوسه ای بر دست یار

عشق یعنی پا و دل دنبال تو

عشق یعنی هرچه دارم مال تو

عشق یعنی خال و ابروی کمان

عشق یعنی یک تیمم یک نماز

عشق یعنی تا ابد با من بمان

 

*************************************************************

 

چه بسیار نگاه ها در جهان سرگردانند که در چشمی جای گیرند و چه بسیار فریادهایی که بر سنگ خاموش  بوسه می زنند

 

*************************************************************

 

شب برای چیدن ستاره های قلبت خواهم آمد ، با سبدی پر از

بوسه هم خواهم آمد ، و آن را قبل از چیدن روی گونه هایت می کارم تا بدانی تا ابد دوستت دار

 

*************************************************************

 

عشق را از ماهی بیاموز که چه بی پایان آب را پر از

بوسه های بی پاسخ میکند

 

*************************************************************

 

گفتی که می بوسم تو را ، گفتی تمنا می کنم ، گفتی اگر بیند کسی ، گفتم که حاشا می کنم

گفتی اگر از پای خود زنجیر عشقت وا کنم ، گفتم ز تو دیوانه تر دانی که پیدا می کنم

 

*************************************************************

 

با تو پر شور و نشاطم ، تو هیاهوی نگاتم ، تو یه آواز قشنگی ، من تو آهنگ صداتم ، مثل خنده رو لباتم ، مثل اشک رو گونه هاتم ، تو رو می بوسم انگار ، شاعر شعر چشاتم

 

*************************************************************

 

اس ام اس اورژانسی : همین الان که داری مسیج می خونی ، خودت رو ماچ کن ، دلتنگت شدم!

 

 

 

یک ماچ خصوصی به لبم اهدا کن ! ای دولت عشق در لبانت! لطفا. اصل چهل و چهار را اجرا کن

 

 

 

بوسیدن قول ماندن نیست شروع با هم بودنه. درک و هم را فهمیدن و حس به هم رسیدنه

 

*************************************************************

 

انواع بوس:

1.بوس صورت : دوست داشتن

2. بوس پیشانی : آرامش

3.بازو  : شوخی كردن

4.لب : عاشق بودن

5. گردن : نیاز داشتن

تو كدومشو به من میدی ؟!

 

*************************************************************

 

یکی در آرزوی دیدن توست ، یکی در حسرت بوسیدن توست ، ولی من ساده و بی ادعایم ، تمام هستی ام خندیدن توست

 

*************************************************************

 

هرگز ندیدم بر لبی لبخند زیبای تو را ، تو گل ناز منی از دور می بوسم تو را

 

 

 

بیب بیب برو کنار ، این اس ام اس یه بار  بوسه داره ، برو کنار خیس نشی !

 

*************************************************************

 

شبی پر کن از بوسه ها ساغرم

به نرمی بیا همچو جان در برم

تنم را بسوزان در آغوش خوش

که فردا نیابند خاکسترم

 

*************************************************************

 

ای بهار بوسه در بزم بلور ، چشم بد از چشم زیبای تو دور

 

 

 

می شود مثل نسیم بال در بال پرستو ، بوسه بر قلب شقایق ها بزنیم ، هیچکس تنها نیست ، ما خدا را داریم

 

 

 

پروانه به شمع  بوسه زد و بال و پرش سوخت ، بیچاره از عشق فقط سوختن آموخت

 

*************************************************************

 

آن بوسه که از روی تو در خواب گرفتم

گل بود که از شاخه ی مهتاب گرفتم

هرگز نتوانی ز من دور بمانی

چون در دل خود عکس تو را قاب گرفتم

 

*************************************************************

 

عشق اگر با عفت توأم شود گوهری است گرانبها و در عشق فاصله بین خطا و پاکی یک بوسه است

 

*************************************************************

چشم به راه توام ، قفل شبم باز کن

ماه شبم شو دمی نغمه ی نو ساز کن

بوسه ی باران تو باش ، من عطش بی حساب

فاصله بردار ، باز عاشقی آغاز کن

 

*************************************************************

 

چه می شد دستانم به دستانت گره می شد

چه می شد آغوشم در آغوش خوش تو جا می شد

چه می شد اشک هایم با لبخندت یکی می شد

چه می شد بوسه هایم بر گونه های سرخت جاری می شد

چه می شد گل هایی را که هدیه دادم

در قلب تو سبد سبد عشق می شد .

 

*************************************************************

 

یه حساب در بانک مهر و صفا باز کن تا من میلیون ها بوسه به حسابت واریز کنم ، یادت نره حساب جاری باز کنی

 

 

من بی تو یم بوسه ی فراموش شده ام ، یک شعر پر از غلط ، یک پرنده ی بی آسمان ، یک نسیم سرگردان ، یک رویای ناتمام

 

*************************************************************


ادامه مطلب

پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,

|
 

آیا معنی زیبای ماه های ایرانی را می دانید؟

آیا معنی زیبای ماه های ایرانی را می دانید؟!

 

 

 

فروردین؛ فروردهای پاکان
فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام، در پهلوی فرورتین و در فارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می‌روند

اردیبهشت؛ طبیعت

اردیبهشت نام دومین ماه سال و روز دوم هر ماه در گاه‌شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا اشاوهیشتا و در پهلوی اشاوهیشت و در فارسی اردیبهشت گفته شده که کلمه‌ای است مرکب از دو جزء: جزء اول "اشا” از جمله لغاتی است که معنی آن بسیار منبسط است، راستی و درستی، تقدس، قانون و آئین ایزدی، پاکی…. و بسیار هم در اوستا به کار برده شده است. جزء دیگر این کلمه که واژه "وهیشت” باشد. صفت عالی است به معنای بهترین، بهشت فارسی به معنی فردوس از همین کلمه است. در عالم روحانی نماینده صفت راستی و پاکی و تقدس اهورامزداست و در عالم مادی نگهبانی کلیه آتش های روی زمین به او سپرده شده است. در معنی ترکیب لغت اردیبهشت "مانند بهشت” هم آمده است.

خرداد؛ طبیعت
خرداد نام سومین ماه سال و روز ششم در گاه‌شمار اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان هئوروتات ،در پهلوی خردات و در فارسی خورداد یا خرداد گفته شده که کلمه ای است مرکب از دو جزء: جزء هئوروه که صفت است به معنای رسا، همه، درست و کامل. دوم تات که پسوند است برای اسم مونث، بنابراین هئوروتات به معنای کمال و رسایی است. ایزدان تیر و باد و فروردین از همکاران خرداد می‌باشند. خرداد نماینده رسایی و کمال اهورامزداست و در گیتی به نگهبانی آب گماشته شده است.

 
تیر؛ تماشای جنگل در جزیره
تیر نام چهارمین ماه سال و روز سیزدهم هر ماه گاه‌شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا تیشریه، در پهلوی تیشتر و در فارسی صورت تغییر یافته آن یعنی تیر گفته شده که یکی از ایزدان است و به ستاره شعرای یمانی اطلاق می‌شود. فرشته مزبور نگهبان باران است و به کوشش او زمین پاک، از باران بهره مند می‌شود و کشتزارها سیراب می‌گردد. تیشتر را در زبان های اروپایی سیریوس خوانده اند. هر گاه تیشتر از اسمان سر بزند و بدرخشد مژده ریزش باران می‌دهد. این کلمه را نباید با واژه عربی به معنی سهم اشتباه کرد.

مرداد؛ جنگل
مرداد نام پنجمین ماه سال و روز هفتم هر ماه در گاه‌شماری اعتدالی  خورشیدی است. در اوستا امرتات ،در پهلوی امرداد و در فارسی امرداد گفته شده که کلمه ای است مرکب از سه جزء:اول "ا” ادات نفی به معنی نه، دوم "مرتا” به معنی مردنی و نابود شدنی نیست و سوم تات که پسوند و دال بر مونث است. بنابراین امرداد یعنی بی مرگی و آسیب ندیدنی یا جاودانی. پس واژه "مرداد” به غلط استعمال می‌شود. در ادبیات مزدیسنا امرداد یکی از امشاسپندان است که نگهبانی نباتات با اوست.
در مزدیسنا شخص باید به صفات مشخصه پنج امشاسپند دیگر که عبارتند از:
نیک اندیشی، صلح و سازش، راستی و درستی، فروتنی و محبت به همنوع، تامین اسایش و امنیت بشر مجهز باشد تا به کمال مطلوب همه که از خصایص امرداد است نایل گردد.

شهریور؛ جنگل
شهریور نام ششمین ماه سال و روز چهارم هر ماه در گاه‌شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا خشتروئیریه، در پهلوی شتریور و در فارسی شهریور می‌دانند. کلمه ای است مرکب از دو جزء: خشتر که در اوستا و پارسی باستان و سانسکریت به معنی کشور و پادشاهی است و جزء دوم صفت است از ور به معنی برتری دادن وئیر یه یعنی برگزیده و آرزو شده و جمعاً یعنی کشور منتخب یا پادشاهی برگزیده . این ترکیب بارها در اوستا به معنی بهشت یا کشور آسمانی اهورامزدا آمده است. شهریور در جهان روحانی نماینده پادشاهی ایزدی و فر و اقتدار خداوندی است و در جهان مادی پاسبان فلزات. چون نگهبانی فلزات با اوستاو را دستگیر فقرا و ایزد رحم و مروت خوانده اند. روایت شده است شهریور آزرده و دلتنگ می‌شود از کسی که سیم و زر را بد به کار اندازد یا بگذارد که زنگ بزند.

 
مهر؛ محیط زیست
در سانسکریت میترا، در اوستا و پارسی میثر و در پهلوی میتر و در فارسی مهر گفته می‌شود. که از ریشه سانسکریت آمده به معنی پیوستن. اغلب خاورشناسان معنی اصلی مهر را واسطه و میانجی ذکر کرده اند. مهر واسطه است میان آفریدگار و آفریدگان. میثره در سانسکریت به معنی دوستی و پروردگار و روشنایی و فروغ است و در اوستا فرشته روشنایی و پاسبان راستی و پیمان است. مهر ایزد هماره بیدار و نیرومند است و برای یاری کردن راستگویان و بر انداختن دروغگویان و پیمان شکنان در تکاپوست. مهر از برای محافظت عهد و پیمان و میثاق مردم گماشته شده است.
 
از این رو فرشته فروغ و روشنایی نیز هست که هیچ چیز ار او پوشیده نمی‌ماند. برای آن که از عهده نگهبانی بر آید اهورامزدا به او هزار گوش و ده هزار چشم داده است. مقام مهر در بالای کوه "هرا” است، انجایی که نه روز است و نه شب، نه گرم است و نه سرد، نه ناخوشی و نه کثافت .مهر از آنجا بر ممالک آریایی نگران است. این آرامگاه خود به پهنای کره زمین است یعنی مهر در همه جا حاضر است و با شنیدن آوای ستمدیدگان آگاه گشته به یاری آنان می‌شتابد.

 
آیین مهر در دین مسیح نیز مشهود است. ایزد مهر در اصل بجز ایزد خورشید بوده است اما بعدها آندو را یکی دانسته اند. مورخان یونانی مهر را به نام میترس یاد کرده اند و کر کرده اند که ایرانیان خورشید را به اسم "میترسمی‌ستایند.از این خبر پیداست که در یک قرن پیش از میلاد مسیح آندو با یکدیگر مخلوط شده اند. نگهبانی ماه هفتم و روز شانزدهم هر ماه را به عهده ایزد مهر است.

 
آبان؛ محیط زیست
در اوستا آپ در پارسی باستان آپی و در فارسی آب گفته می‌شود. در اوستا بارها "آپ” به معنی فرشته نگهبان آب استعمال شده و همه جا به صیغه جمع آمده است. نام ماه هشتم از سال خورشیدی و نام روز دهم از هر ماه را، آبان می دانند. ایزد آبان موکل بر آهن است و تدبیر امور و مصالح ماه به او تعلق دارد. به سبب آنکه "زو” که یکی از پادشاهان ایران بود در این روز با افراسیاب جنگ کرده، او را شکست داده، تعاقب نمود و از ملک خویش بیرون کرد، ایرانیان این روز را جشن می گیرند، دیگر آنکه چون مدت هشت سال در ایران باران نبارید مردم بسیار تلف گردیده و بعضی به ملک دیگر رفتند. عاقبت در همین روز باران شروع به باریدن کرد و بنابراین ایرانیان این روز را جشن کنند. آفتاب در این ماه در برج عقرب یا کژدم قرار می‌گیرد.

آذر؛ محیط زیست
در اوستا آتر، آثر، در پارسی باستان آتر، در پهلوی آتر، و در فارسی آذر می‌گویند. آذر فرشته نگهبان آتش و یکی از بزرگتری ایزدان است. آریائیان(هندوان و ایزدان) بیش از دیگر اقوام به عنصر آتش اهمیت می دادند. ایزد آذر نزد هندوان ،آگنی خولنده شده و در "ودا” (کتاب کهن و مقدس هندوان) از خدایان بزرگ به شمار رفته است. آفت اب در این ماه در برج قوس یاکماندار قرار می گیرد.

دی؛ زمستان، یخ ، برف رودخانه
در اوستا داثوش یا دادها به معنی آفریننده، دادار و آفریدگار است و غالبا صفت اهورامزدا است و آن از مصدر "دا” به معنی دادن و افریدن است. در خود اوستا صفت دثوش (=دی)برای تعیین دهمین ماه استعمال شده است. در میان سی روز ماه، روزهای هشتم و بیست و سوم به دی (آفریدگار،دثوش) موسوم است. برای اینکه سه روز موسوم به "دی” با هم اشتباه نشوند نام هر یک را به نام روز بعد می‌پیوندند. مثلا روز هشتم را "دی باز” و روز پانزدهم را "دی بمهر” و….دی نام ملکی است که تدبیر امور و مصالح روز و ماه دی به او تعلق دارد.

بهمن؛ برف
 در اوستا وهومنه ،در پهلوی وهومن، در فارسی وهمن یا بهمن گفته شده که کلمه ای است مرکب از دو جزء: "وهو” به معنی خوب و نیک و "مند” از ریشه من به معنی منش: پس یعنی بهمنش، نیک اندیش، نیک نهاد. نخستین آفریده اهورامزدا است و یکی از بزرگترین ایزدان مزدیسنا. در عالم روحانی مظهر اندیشه نیک و خرد و توانایی خداوند است. انسان را از عقل و تدبیر بهره بخشید تا او را به آفریدگار نزدیک کند. یکی از وظایف بهمن این است که به گفتار نیک را تعلیم می دهد و از هرزه گویی باز می‌دارد. خروس که از مرغکان مقدس به شمار می‌رود و در سپیده دم با بانگ خویش دیو ظلمت را رانده، مردم را به برخاستن و عبادت و کشت و کار می‌خواند، ویژه بهمن است. همچنین لباس سفید هم از آن وهمن است. همه جانوران سودمند به حمایت بهمن سپرده شده اند و کشتار در بهمن روز منع شده است. بنا به نوشته ابوریحان بیرونی جانوران سودمند به حمایت بهمن سپرده شده اند و کشتار در بهمن روز منع شده است. بهمن اسم گیاهی است که به ویژه در جشن بهمنجه خورده می‌شود و در طب نیز این گیاه معروف است.

اسفند؛ دویدن در برف زمستانی
در اوستا اسپنتا آرمیتی، در پهلوی اسپندر، در فارسی سپندار مذ، سفندارمذ، اسفندارمذ، و گاه به تخفیف سپندار و اسفند گفته شده که کلمه ای است مرکب از دو جزء: سپند، که صفت است به معنی پاک و مقدس، یا ارمئتی هم مرکب از دو جزء: اول آرم که قید است به معنی درست، شاید و بجا. دوم متی از مصدر من به من معنی اندیشیدن. بنابراین ارمتی به معنی فروتنی، بردباری و سازگاری است و سپنته آرمتی به معنی بردباری و فروتنی مقدس است.

در پهلوی آن را خرد و کامل ترجمه کرده اند. سپندارمذ یکی از امشاسپندان است که مونث و دختر اهورامزدا خوانده شده است. وی موظف است که همواره زمین را خرم ، آباد، پاک و بارور نگه دارد، هر که به کشت و کار بپردازد و خاکی را آباد کند خشنودی اسپندارمذ را فراهم کرده است و آسایش در روی زمین سپرده به دست اوست و خود زمین نیز نماینده این ایزد بردبار و شکیباست و مخصوصاً مظهر وفا و اطاعت و صلح و سازش است. بیدمشک گل مخصوص سپندارمذ می‌باشد.


ادامه مطلب

پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,

|
 

طراحی حیوانات بر ......

طراحی های زیبا و دیدنی حیوانات روی دست

 

 



ادامه مطلب

پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,

|
 

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 25 صفحه بعد

امید وارم از مطالب ارائه شده در این وبلاگ موجبات رضایت شما را فراهم نماید ولحظات خوب با نشاطی را در کنار همدیگر سپری نماییم وتجربه ی خوبی دریافت نماییم .ارادتمند شما

 
 

لینک دوستان

سرور مجازی

وب من

سرور مجازی

هاست لینوکس

علمی آموزشی

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

الوقلیون

 

مطالب قبلی

10 موضوع گفتگو با عشقتان وقتی حرفی ندارین

10حقیقت جالب وافسانه ای در باره قطب شمال

جملات الهام بخش برای رندگی

تصاویر کمتر ئیئه شده از ایران

20جمله الهام بخش

جملات الهام بخش 3

جملات الهام بخش زندگی

جملات الهام بخش

اصول شیک پوشی

100حقیقت در زندگی که به دردمون میخوره

جملاتی که به ذهنتان آرامش می بخشد

23راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم

با ترفندهای یک کدبانوی کامل آشنا شوید

12 نکته را برای پیشگیری از سرطان جدی بگیرید

میوه های تقویت کننده نیروی جنسی را بشناسید!

رفتارهای غلط زن و مرد در روابط زناشویی

راز لاغری و لاغر ماندن برخی از افراد چیست؟

جملات زیبا وآموزنده

 

نویسندگان

محمود

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمي و آدرس fararooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک دوستان

اشعار شاعران

جی تی ای من

لیوان همزن شگفت انگیز

مرجع دانلود سریال

دانلود کتابها و جزوات و پایان نامه های کارشناسی رشته ی حسابداری

کسب درآمد اینترنتی ماهیانه 300 هزار تومن با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاملا قانونی و مطمئن

جنون نه عشق

ردیاب خودرو

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 647
بازدید کل : 86156
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content